دانشنامه

ایمنی برقی در ساختمان

ایمنی برقی در ساختمان

ایمنی برقی در ساختمان

این قانون می گوید که باید در برابر خطر مرگ یا جراحت ناشی از برق در حین کار ساختمانی اقدامات احتیاطی انجام دهید.(ایمنی برقی در ساختمان)

کار نوسازی در ساختمان ها بیشترین خطر را دارد و باید برنامه ریزی، مدیریت و نظارت شود تا اطمینان حاصل شود که کارگران در معرض خطر برق قرار نمی گیرند.(ایمنی برقی در ساختمان)

کارهای تخصصی خاص برق فقط باید توسط افرادی که آموزش دیده و صلاحیت انجام این کار را دارند و با پیروی از روش های دقیق انجام شود.

تجهیزات الکتریکی مورد استفاده باید ایمن و به درستی نگهداری شوند.

مسائل کلیدی عبارتند از:

مدیریت ریسک الکتریکی در حین کار بازسازی
کنترل خطر برای برقکارها

حدود سه کارگر هر ساله در حین کار بازسازی ساختمان های تجاری و خانگی دچار برق گرفتگی می شوند. مرگ و میر بیشتر در حوادث مربوط به خطوط برق هوایی و کابل های برق زیرزمینی رخ می دهد.

حوادث داخل ساختمان ها هم شامل برق کاران واجد شرایط و هم افراد حرفه ای دیگر می شود. این موارد زمانی اتفاق می‌افتند که افراد روی تجهیزاتی کار می‌کنند یا نزدیک به آن‌ها هستند:

حوادث بسیار بیشتری وجود دارد که به تجهیزات آسیب می زند.(ایمنی برقی در ساختمان)

به یاد داشته باشید: الکتریسیته می تواند بکشد – بر خلاف بسیاری از خطرات دیگر، شما نمی توانید الکتریسیته را ببینید، احساس کنید، بشنوید یا استشمام کنید، بنابراین هیچ هشدار قبلی در مورد خطر وجود ندارد.

مدیریت ریسک الکتریکی در حین کار بازسازی

تعدادی از برق گرفتگی ها شامل کارگرانی می شود که کار با برق انجام نمیدهند اما کارهای دیگری مانند لوله کش و نجار را انجام می دهند. این حوادث را می توان با موارد زیر کاهش داد:(ایمنی برقی در ساختمان)

درک سیستم

کسانی که مسئول برنامه ریزی و مدیریت کارهای نوسازی هستند باید سیستم الکتریکی ساختمانی را که کار در آن انجام می شود درک کنند و با ساکن ساختمان ارتباط برقرار کنند.

این امر باعث می شود تا کار ساختمانی برنامه ریزی و مدیریت شود تا یکپارچگی سیستم الکتریکی به خطر نیفتد و نیروی کار ایمن باقی بماند.

اگر کارهای نوسازی مانند کار، نازک کاری یا لوله کشی ممکن است سیستم الکتریکی موجود را مختل یا آسیب برساند و افراد را در معرض خطر الکتریکی قرار دهد، باید قسمت های مربوطه سیستم الکتریکی را جدا کرد.(ایمنی برقی در ساختمان)

تجهیزات الکتریکی قابل حمل

ابزارها، دوشاخه ها و کابل های طراحی شده باید برای مصارف خانگی در نظر گرفته شوند . شما باید از ابزارهای بی سیم یا ابزارهایی استفاده کنید که از یک سیستم تغذیه مرکز 110 ولت به زمین (CTE) کار می کنند تا حداکثر ولتاژ به زمین از 55 ولت تجاوز نکند.

ابزارهای برقی را به طور مرتب بررسی کنید و در صورت آسیب دیدگی آنها را از سرویس خارج کنید. ابزارها باید توسط برقکاران ماهر سرویس شوند. تعمیرات موقت را انجام ندهید.

دستگاه های جریان باقیمانده

در جایی که از ولتاژ برق (230 ولت) استفاده می شود، در صورت آسیب دیدن تجهیزات، ابزارها یا سرنخ ها یا وجود خطا، خطر آسیب زیاد است. تجهیزات 230 ولت باید به صورت بصری برای آسیب در هر شیفت بررسی شوند، هر هفته یک بازرسی بصری داشته باشند و قبل از اولین استفاده در سایت و سپس هر ماه یک بازرسی و آزمایش ترکیبی داشته باشند. در حالت ایده آل، سوابق این بررسی ها باید حفظ شود. RCD دستگاهی است که برخی از ایرادات سیستم الکتریکی، اما نه همه آنها را تشخیص می دهد و به سرعت منبع تغذیه را قطع می کند.(ایمنی برقی در ساختمان)

RCD ها باید به درستی نصب و محصور شوند. روزانه چک شود با مراقبت درمان شود عاری از رطوبت و کثیفی نگهداری شود و در برابر لرزش و آسیب مکانیکی محافظت شود.(ایمنی برقی در ساختمان)

سیستم های روشنایی

از کابل ها و لامپ ها در برابر شکستگی محافظت کنید. اگر لامپ بشکند، رشته در معرض خطر ممکن است ایجاد کند. سیستمی برای بررسی منظم لامپ ها برای حفظ ایمنی الکتریکی و روشن نگه داشتن محل مناسب داشته باشید.(ایمنی برقی در ساختمان)

کنترل خطر برای برقکارها

برقکارها از خطرات الکتریکی مصون نیستند. تعدادی از برق گرفتگی در لیست قیمتی ساختمانی شامل برقکاران واجد شرایط است.

شیوه‌های کار ایمن متکی به سیستم‌های کاری کاملاً اندیشیده شده است که توسط پرسنل شایسته و آموزش دیده انجام می‌شود که خود منضبط هستند و از محدودیت‌های خود آگاه هستند.(ایمنی برقی در ساختمان)

برای برنامه ریزی و اجرای ایمن کار الکتریکی، باید اطلاعات کافی در مورد سیستم برق و کارهایی که باید انجام شود در دسترس باشد.

منبع

 

فیوز مینیاتوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *