دانشنامه

ریسه شلنگی

ریسه شلنگی

 ریسه شلنگی چیست

ریسه  نوار بلند و باریکی است که برای نورپردازی کردن خیابان و ساختمانها و غیره  به کار می رود؛ تزئینات و روشنایی یکی از ارکان های اصلی مراسمات هستند در گذشته و حتی الان هم برای تزئیین کردن از ریسه استفاده می کنند. ریسه ها مدل های گوناگونی دارند که هر کدام یک ویژگی متفاوتی دارند و از آن ها در جاهای مختلف می توان استفاده کرد. باید بگوییم که این ریسه به اشکال گوناگونی وجود دارد و از آن می توان به صورت مخفی در محیط استفاده کرد که سبب می شود تا زیبایی و جذابیت آن بالاتر رود. این مدل روشنایی در وضعیت مختلف قابلیت استفاده را دارد چون که انعطاف پذیری آن بالاست. ریسه ها نورهای غیر مستقیمی دارند که سبب شده تا در محیط تاثیر فراوانی داشته باشند. از ویژگی های سایر ریسه ها می توان به قابلیت استفاده از ریموت برای روشن و خاموش کردن آن استفاده کرد و همین طور آن ها ضد  آب هستند و در مقابل گرد و خاک هم مقاومت می کنند.(ریسه شلنگی)

انواع ریسه شلنگی

ریسه شلنگی به صورت کلی به دو دسته ریسه شلنگی گرد و نواری تقسیم می شوند که هر یک از آن ها با توجه به مواد سازنده و مدل روشنایی که دارند از انواع و اقسام گوناگونی برخوردارند که در ادامه می خواهیم به آن ها اشاره کنیم.

ریسه شلنگی معمولی

اولین مدل ریسه ای که قصد داریم به شما معرفی کنیم تا با آن اشنا شوید ریسه شلنگی معمولی است. همان طور که می دانید هر وسیله ای در ابتدای خودش مدل های معمولی و قدیمی تری دارد. در حوزه ریسه ها هم باید به شما این را بگوییم. ریسه شلنگی معمولی از این مدل های قدیمی تر هستند که روشنایی آن ها مشابه به لامپ رشته ای می باشد و همین طور ویژگی های آن ها مانند لامپ رشته ای است. ریسه شلنگی همان طور که گفتیم مشابه با لامپ رشته ای است و میزان مصرف برق آن ها زیاد است. این ریسه رنگ های مختلفی دارد که توسط خود شلنگ های رنگی تولید می شود. این ریسه ها گرمای زیادی تولید  می کنند طوری که اگر آن ها را در جایی زیاد نصب کرده باشید گرمای آن را به وضوح حس خواهید کرد. ریسه های معمولی برش های یکنواختی دارند و برای آن ها باید برش های صد متری بزنید و غیر این حالت وجود ندارد.(ریسه شلنگی)

ریسه شلنگی یا ریسه ال ای دی

با توجه به مشکلاتی که  همان ریسه شلنگی معمولی داشت؛ مدل های دیگری از ریسه به بازار آمدند؛ روشنایی این ریسه ها با ریسه ال ای دی فرق دارد. لامپ هایی که از آن ها استفاده می شود لامپ ال ای دی می باشند که می شود از آن ها در هر فضا و مدلی استفاده کرد و همین طور مصرف برق ال ای دی هم همان طور که می دانید لامپ های ال ای دی مصرف برقشان به شدت مقرون به صرفه بوده و انرژی آن ها کم تر است. لامپ های ال ای دی که در این مدل ریسه ها به کار رفته است را در هر فضایی می توان استفاده کرد در واقع به شما یک قابلیت نامحدود بودن می دهند و همین طور گرمای خیلی زیادی هم ندارند و از ویژگی های مثبت آن ها که برای مکانی مناسب هستند می توان به تنوع رنگ اشاره کرد. این مدل ریسه فقط هنگامی که روشن می شود تنوع رنگش را به نمایش گذاشته و از آن می توان به وفور در سینما، فروشگاه و منازل و غیره  استفاده کرد. ریسه ال ای دی شلنگی دارای ریموت نیست و کنترل و خاموش شدن آن باید دستی انجام شود. 

ریسه شلنگی فلکسی

مدل دیگری از ریسه وجود دارد که نقطه نقطه نیست و به صورت یک دست و یکنواخت بودند. این مدل ویژگی در زیباتر شدن آن اهمیت دارد. در سقف به کار نمی رود و بیشتر در ساختمان ها و زیر پل ها به کار می برد. این مدل ریسه شلنگی فلکسی از طول عمر بالایی برخوردار است. از طرفی این مدل ریسه ضد آب می باشد و یکنواخت بودن آن سبب می شود دیگر بر خلاف مدل های دیگری که نام بردیم  به صورت مخفی به کار نمی رود و با استفاده از طرح خاصی از آن به کار می رود؛ در هر متر جایی برای آن برش دارد و می توان برای آن برش خاصی داد.

ریسه شلنگی اس ام دی

بهترین مدلی که می توان آن را نام برد ریسه شلنگی اس ام دی است. ریسه شلنگی اس ام دی از جمله به روز ترین مدل های ریسه در حال حاضر می باشد. ریسه شلنگی اس ام دی مزیتی  که نسبت به بقیه دارد این است که مصرف برق آن خیلی پایین می باشد.   این مدل ریموت برای روشن و خاموش کردن نیز  دارد.  ریسه شلنگی اس ام دی  دارای دو مدل می باشد که مدل اول تثبیت رنگ دارد و مدل دیگر آن قابلیت تبدیل شدن به رنگ های گوناگون را دارد و به هفت رنگ معروف می باشند.

علت سوختن ریسه شلنگی چیست؟

علت سوختن  و برطرف نمودن مشکل آن بسیار ساده است.  ریسه LED یکی از بهترین گزینه ها برای تامین روشنایی انواع مکان ها با زاویه های مختلف می باشد. فرآیند نصب ساده و انعطاف پذیری بالای این محصولات ال ای دی باعث شده تا از دیگر رقیبان خود جذاب تر و محبوب تر باشد.(ریسه شلنگی)

جنس شلنگ ریسه ال ای دی عالی، در برابر حرارت و اشعه یو وی خورشید و بارانهای اسیدی بسیار مقاوم و کارا می باشد اما متاسفانه بیشتر اجناس ارزان موجود در بازار فعلی از جنس شلنگ خوبی برخوردار نبوده و حتی در صورت نور خوب باز هم کارا نمی باشند زیرا که پس از مدتی که ریسه از هم جدا گردد دیگر قابل استفاده نمی باشند .

جنس شلنگ خوب در برابر حرارت حاصل از کارکرد خود ریسه مات و یا شکسته نمی شود و این یکی از بارز ترین ویژگی های ریسه ال ای دی می باشد.(ریسه شلنگی)

سرسیم ریسه های ال ای دی  LEDنیز بسته به نوع و توان ریسه انتخاب میگردد.

با این حال حتی چراغ های ریسه LED هم دارای مشکلات و مسائل رایجی هستند که ممکن است برای شما ایجاد زحمت کنند. جدول زیر برخی از شایع ترین مشکلات را بیان می کند و علت به وجود آمدن و راه حل برطرف کردن مشکلات ریسه LED را توضیح می دهد.

منبع

مشکلعلت به وجود آمدن مشکلراه حل برطرف کردن مشکل
نور ریسه بعد از روشن شدن، خاموش می شود.اتصال دیمر شل است یا از دیمر اشتباه استفاده شده است.اتصالات و تنظیمات دیمرز خود را برای سازگاری بیشتر بررسی کنید
ریسه روشن نمی شودریسه بعد از متصل شدن به برق روشن نمی شود، اتصالات شل هستند؛ باتری تمام شده استاتصالات را چک کنید یا باتری جدید را جایگزین باتری قدیممی کنید
نور ریسه سوسو می زندولتاژ منبع تغذیه خیلی پایین است یا این که باتری در حال تمام شدن استبررسی کنید که ولتاژ منبع تغذیه با ریسه مطابقت داشته باشد؛ باتری جدید را جایگزین کنید
نور جلوه نداردچراغ ها به یک دیمر متصل شدنددیمر را از مدار جدا کنید
انتهای ریسه رنگ نور متفاوتی داردافت ولتاژ سبب این مشکل استریسه ها را تقسیم کنید. تقریبا هر ریسه 16 فوت باشد و برای هر قسمت از منبع تغذیه جداانه استفاده کنید
ریسه یک رنگ می ماند و تغییر رنگ نمی دهدقطب ها برعکس شده اندریسه را برعکس کرده و دوباره آن را متصل کنید
ریسه داغ شده استولتاژ منبع تغذیه خیلی زیاد استبررسی کنید که ولتاژ ریسه و منبع تغذیه مطابقت داشته باشد
کنداکتور (هادی) چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *